• 11 Haziran 2017 Pazar

Boyun Sağlığı için Kurallar ve Egzersiz Programı

BOYUN SAĞLIĞINIZI KORUMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

1.Bakılan kişi, cisim ya da objeye cepheden baş-boyun ve gövde aynı düzlem üstünde olacak şekilde dönülmelidir.

2.Uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan kaçınılmalıdır. Oturma ve ayakta kalma süresi 45 dakikayı geçmemelidir. Maksimum 45 dakikada bir pozisyon değiştirmek ihmal edilmemelidir.

3.Yüz üstü yatmak yerine yan yatmayı tercih edilmelidir. Ortopedik yastık kullanmak önemlidir. Kuş tüyü elyaf gibi maddelerden yapılmış yastıklar boyun sağlığı için uygun değildir.

4.Okuma sırasında boynu öne doğru ileri derecede bükmek boyun sağlığı açısından uygun değildir. Uzun süreli okumada boynu bükerek değil, kitap yüksekliğini uygun bir seviyede ayarlayarak ve göz hareketleri ile okuma yapılmalıdır. Bunun için açılı kitap destekleri kullanmak faydalı olur.

5.Özellikle bilgisayar kullanırken ekran göz hizasında olmalı ve ekrana gövde ile yönlenmiş olarak bakılmalıdır.

6.Boyun rüzgardan, soğuktan, direk boyna vuran klima akımlarından korunmalıdır. Banyo ve yüzme sonrasında ıslak kalmamaya dikkat edilmelidir.

BOYUN EGZERSİZ PROGRAMLARI

Egzersiz programı -1

1-Normal pozisyonda oturunuz.

2-Başınızı öne eğerek 5’e kadar sayınız.

3- Gevşeyerek normal pozisyonda oturunuz.

4-Başınızı arkaya eğerek 5’e kadar sayınız.

5- Gevşeyerek normal pozisyonda oturunuz.

Egzersiz programı -2

1-Normal pozisyonda oturunuz

2-Sağ elinizi kulağınızın üzerinden başınıza yaslayıp bastırarak 10’a kadar sayınız.

*Bu hareketi 10 kez tekrarlayınız

3-Gevşeyerek normal pozisyonda oturunuz.

4-Sol elinizi kulağınızın üzerinden başınıza yaslayıp bastırarak 10’a kadar sayınız.

*Bu hareketi 10 kez tekrarlayınız.